
Klockan 09.55 rullade vi i ett redan stimmigt Skövde. Vi skulle besöka pansardagen för första gången någonsin. Mitt lilla militärhjärta klappade förvånansvärt hårt när vi åkte av den allmänna vägen in på små grusvägar där jag VET att stridsvagnar rullar nästan dagligen.
Vi behövde inte heller bli besvikna, det var löjligt mycket folk och det var löjligt fint i hur mycket de visade. Barnen (och vuxna) fick klättra både på och i fordonen, det tutades och sköts och bjöds på smakprov av militärens svamp-risotto (inte lyxrestaurang, men det värmde i kylan).















En mycket trevlig dag som avslutades med en uppvisning där granaterna stod i backen och det vibrerade i hela kroppen när det avfyrades skott. Jag VET åter igen att krig inte är något man ska tycka om. Men dessa maskiner får mitt hjärta att ticka extra. Tyvärr var det synd att säga att man såg något för folkmassan var otroligt stor, och fältet var otroligt litet. Så jag fick enbart njuta av ljudet och doften av krut, men inte se det mer än lite rök.

När vi väl landade hemma var jag omåttligt trött och somnade visst i några timmar innan det gjordes lite korv med bröd. Resten av kvällen blir rätt lugn förutom mitt vanliga streamande. Borde komma upp i 10k steg, vi har stegtävling på jobbet och jag ligger lite efter igen än planerat. Någon vinnare kommer jag så klart inte bli eftersom vissa personer verkar snitta 30-40k steg om dagen…. men jag ska banne mig komma imål. Vi ska gå 310 000 steg på en månad individuellt. Det kan jag ju inte fallera på. Jag har 171 000 (45% av utmaningen färdig) steg kvar och vi har inte kommit till hälften av månaden än, så jag ligger ändå helt ok till.



Lämna ett svar