
Bullar i ugnen. Endast ätbara ja. Ingenting annat.
Men nä, jag går och väntar på våren. Alltså, den riktiga våren med värme som håller sig även över plus-gränsen på nätterna. Just nu har jag nämligen ställt alla planterade skott jag fått ute i växthuset. Visserligen har vi satt en liten fläkt där inne så den ger lite värme på nätterna, men vissa växter har ju lätt för att bli lite dramatiska när det blir kallt, som t.ex. gurkorna. Förhoppningsvis överlever de med lite konstgjord värme tills 0-tempraturen är borta.


Annars då?
Hela april seglade förbi med jobb in på nätterna och helgerna, det har varit mycket. Jag kämpar med någon form av magont, så det har inte funnits så mycket mer energi, och den jag haft har jag portionerat ut här och där. Jag gjorde surströmmingscontent för två veckor sen och fy faaan, det var one time only (om nu inte någon betalar ruskigt bra). Jag har öppnat en burk innan, men det var vid en sjö och det blåste storm så det var inte ens koncentrerat. Denna gången gjorde jag det i växthuset. HAHAHAHA. Den enda som tyckte det var kul var nog ändå Bosse, han blev helt till sig. (Laptopen är lerig, från drejande när jag streamat det, så ingen undrar varför den ser ut som den gör)




Och nu när man var lite extra ledig så åkte vi till Rångedala plantskola. Först köpte vi thujor som vi planterade framför huset, vi bor vid en trafikerad väg och enda möjligheten till någon form av sänkning av ljudnivå är nog buskar. Bullerväggar ser bara löjligt ut, så fick ta det som blev snyggast. Nu har jag dock behövt beställa några till, då de står lite för långt isär varandra.
Idag åkte vi dit igen och jag tog mod till mig och köpte ett hett efterlängtat körsbärsträd!
Det var både dyrt och lite halvsvårt att få in i bilen, men nu står det där. I trädgården. Jag kan konstatera att jag aldrig köpt ett träd innan, så nu har man gjort det 😀 Och så köpte jag jordgubbsplantor. Vet inte riktigt vem jag är längre, men jag njuter av att lära mig nya saker och njuta av det.




Så, nu är nog mina ”köpa-nya-projekt” till trädgården slut för denna gången. Nu ska jag bara komma ihåg vad det är jag planterar här och där, för det är något oklart just nu. Man tänker att man ska komma ihåg det och sedan är det *poff* borta.
Maj maj maj. Det var en lång och tuff vinter. Ljuset är här och likaså lugnet i sinnet. Det gör mig både varm och glad på samma gång. Så jag ska nog överleva några kalla nätter till. Och om 42 dagar så landar vi i Spanien. Och då kommer jag nog inte klaga på värme…



Lämna ett svar